lördag 10 november 2012

Luigi's front page stardom

Luigi made the news!


My conversion is now featured in Sweden’s biggest news paper, almost a full page in the motor section. The article describes the car and also addresses the fact that it is today impossible to get it classified as a "green car". Hopefully this article will inspire others to start similar projects.

You can now read the aticle here: http://www.dn.se/motor/supermiljobil---fran-1973


 
 
The video from my "first" test run can be viewed here:
 
 

2 kommentarer:

  1. Kul bygge !
    Rolig modell att basera bygget på också - en kassiker. Finns ju en firma i Gäteborg som konverterar moderna 500or till eldrift har jag för mig också :)

    Vad har du för kapacitet på batterierna ?
    Min elektriska mc har 24 st celler a 40 ah - vilket ger ca 50-55km om jag kör normalt (varken slökör eller gasar på för mkt)

    /K

    SvaraRadera
  2. Hej Klas,

    Kul att du gillar det.Fiat 500:an i Göteborg var nog mer ett PR-jippo frå Alelion men visst vore det kul om det blev verklighet.

    Jag har 24st 90ah celler i serie. det som skiljer min setup från andra är att mina celler kommer monterade 4 och 4 från fabrik. detta minimerar komplexiteten i BMS:et. det har fungerat bra än så länge.

    Mvh

    Rikard

    SvaraRadera